Av Lina Nyborg

Vi åkte till Ädelfors folkhögskola på fredagen. Väl framme hälsade vi på alla som redan hade kommit och åt en gemensam middag. Det var roligt att träffa alla igen då det för min del var ett helt år sedan som jag varit med på en träff. På folkhögskolan fanns många olika konferensrum och vi hade fått tillgång till ett av dem. Vi samlades i rummet efter middagen för att umgås. Här sålde även en del yngre barn lotter till den nästkommande kvällens lotteri. Eftersom det var fredagskväll och många hade åkt långt så blev det en relativt tidig kväll för många. Dagen därpå åt vi frukost tillsammans och sedan hade vi årsmöte. Efter årsmötet åkte några iväg till Bodaborg (jag bland annat) och de andra var kvar på högskolan och tävlade i fem-kamp. Bodaborg var svårt men kul. Vid 18-tiden var alla samlade igen för gemensam middag och därefter var det lotteri i konferensrummet. När alla priser var slut umgicks vi för att senare gå och lägga oss. Söndagen började på samma sätt som lördagen med frukost. Sedan var det dags för föreläsning, lunch och hemfärd.

Av Johanna, mamma till Emil

Det blev en uppskattad årsträff med stor uppslutning av gamla och nya medlemmar med lite av en nystartskänsla. På fredagskvällen efter incheckning samlades vi åt en tvårättersmiddag med efterföljande gemensamhetsaktiviteter, bl.a. en uppskattad frågesport med Kahoot.

Efter en fantastisk frukost hade vi årsmöte med efterföljande samtal i arbetsgrupper, många nya kom med i styrelse och arbetsgrupper. Efter lunch fanns olika aktiviteter att välja på, de flesta valde att stanna kvar på Villa Fridhem och ha 5-kamp tillsammans i Villa Fridhems fina trädgård, sen en enkel och trevlig fika och promenad till utsikten på berget genom skogen. Vi hade verkligen tur med vädret och solen sken! Några vuxna valde att åka in och strosa runt i Norrköping, titta på vattenfallen, upptäcka industristaden och gå på café tillsammans. Några familjer med yngre barn åkte och besökte Tropicarium vid Kolmården, klappade ormar, ett litet äventyr.

En helg i september träffades Kraniofaciala föreningen på Scandic i Norrköping för gemenskap, årsmöte och utflykt. Det var bra uppslutning med ett 50-tal personer anmälda.

Dagen på Kolmården var succé för både barn och vuxna, solen lyste från blå himmel! Ett glatt och trött gäng kom hem till hotellet framåt kvällen hungriga på buffé.

Ett personligt minne var en stark känsla som infann sig när vi var flera familjer med barn med samma ovanliga syndrom åt lunch tillsammans, på Safarirestaurangen på Kolmården. Ibland kan vi som familj känna oss tittade på i sådana sammanhang men det här gången kändes vi starka tillsammans och som om det var det naturligaste i världen. En stund senare kom känslan tillbaka under Delfinshowen. Bara vetskapen om att många av oss från föreningen satt i arenan samtidigt med hundratals andra var rörande.

Av Lina Nyborg

Jag och min familj ankom till hotellet Heden där vi skulle bo hela helgen, det var ett trevligt och mysigt hotell. Rummen var fräscha och det var även konferensrummet vi blev tilldelade. Klockan 19:00 var det dags för middag, jag måste säga att jag var imponerad för det var supergott, högt över förväntan. Efter maten samlades vi i konferensrummet för lite lekar och umgänge. Jag var trött efter resan och gick och la mig relativt tidigt för en fredagskväll.

Jag vaknade utvilad på lördagsmorgonen. Vi gick ner för att äta frukost, den var superbra! En riktig lyxfrukost. Efter frukosten var det dags för det årliga årsmötet, det var dock första gången jag var med hela mötet. När jag var mindre var det alltid aktiviteter för barnen när årsmötet hölls och då smög jag ibland in till mötet för att se vad de gjorde. Jag förväntade mig att det skulle vara tråkigt som alla andra möten jag varit på, men det var det inte. Det gick fortare än jag förväntat mig och var intressant. Jag fick lära mig saker om hur föreningen sköts som jag inte hade en aning om att det fanns.

Av Agnes Nyberg

Vi kom dit på fredagen. Vi bodde i ett jättegammalt hus. Jag, Nellie och mamma delade rum med Carin och Lina. Det var roligt att träffa alla igen. Vi åt middag tillsammans. Tom, Lina, Nellie och jag var ute på kvällen. Vi spelade fotboll och lekte Femton. Det var roligt. Sen åt vi chips och godis.

På lördan hade vi fisketävling. Den vann Lina. Jag fick ingen fisk alls. Sedan fick vi äta lunch ute. Det var gott. Efter det red vi på islandshästar och paddlade kanot. Det var roligast att rida, jag har inte gjort det så mycket. På kvällen hade vi mys med chips och godis. Tom, Lina, Nellie och jag spelade schack. Det var roligt.

På söndan hade vi femkamp. Det var många roliga grenar, t.ex gå på styltor. Sen fick vi äta lunch ute. Det var paj. Vi fick åka hem lite tidigare för vi skulle spela fotboll.
Det var en rolig träff. Gemenskapen var bra. Det fanns många roliga saker att göra. Det var också lite spännande.